روانشناسی دست خط
 
روانکاو
روانشناسی و راه های درست زندگی کردن

 تحلیل دست خط افراد روشی جالب و مفید برای ارزیابی شخصیت هاست. در واقع دست خط افراد بیانگر شخصیت و رفتار و طرز تفکر خاص آنهاست.مغز انسان علامت های خاصی را به ماهیچه ها ارسال می کند واز آنجایی که شخصیت و تفکر افراد با یکدیگر متفاوت است،در نتیجه دست خط ها و طرز نوشتن آنها نیز تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند.
اولین ملاک تمایز نوشته ها جهت آنهاست.
دست خط هایی که به سمت راست متمایل هستند،نشان دهنده صمیمیت،مهربانی و حامی بودن نویسنده هستند.
دست خط صاف ومحکم،شخصیتی مستقل را نشان می دهند.
نویسنده های عاطفی و احساساتی متمایل به سمت چپ می نویسند.
فشار اوردن روی کاغذ نشان دهنده فردی جدی و متعهد است اما اگر فرد فشار زیادی به کاغذ بیاورد احتمالا بسیار عصبی است و استرس زیادی را متحمل می شود. همچنین این علامت می تواند بیانگر عدم صداقت نویسنده باشد.
فشار کم روی کاغذ حاکی از عاطفه و حساسیت بالای نویسنده نسبت به سایرین است .
افراد برون گرا و اجتماعی که از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند بزرگ می نویسند و برعکس کسانی که کوچک می نویسند به سادگی وارد روابط اجتماعی نمی شوند.
کسانی که میان خطوط فاصله زیادی می گذارند،تمایل دارند گذشته را با نگاهی عمیق تر بررسی کنند و فاصله کم میان خطوط نشان دهنده خونسردی نویسنده در موارد مختلف است.
اگر میان کلمات فضای زیادی گذاشته شود در واقع نویسنده به دنبال فضایی برای تنهایی است در حالی که نویسنده ای که فضای اندکی میان کلماتش می گذارد علاقمند به برقراری ارتباط صمیمی با دیگران است و حتی افرادی شلوغ و پر سر و صدا هستند.
اگر نویسنده با فاصله زیادی از سمت چپ کاغذ بنویسد او علاقه مند به ادامه دادن است یعنی شخصی با پشتکار بالاست اما فاصله کم از سمت چپ کاغذ از محتاط بون نویسنده سخن می گوید.
فاصله کم از سمت راست خونسردی و اشتیاق به نوشتن را نشان می دهد و فاصله زیادی از سمت راست یعنی نویسنده از ندانستن هراس دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
سه شنبه 25 تير 1392برچسب:, :: 1:17
سهیل

درباره وبلاگ


به وبلاگ روانکاو خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان روانکاو و آدرس ravankav.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 15
بازدید کل : 20275
تعداد مطالب : 28
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

.